Lidi nahrazují roboti. Trh s průmyslovými roboty roste

O robotizaci se mluví neustále kolem dokola, je to však téma, kterému se má věnovat tak velká pozornost? Pravdou je, že je to opravdu velké téma, takzvané téma do pranice. Robotizace k nám míří krapet rychleji, než jak se původně doufalo. Svůj podíl na tom má zaměstnanecká krize. Nejsou zaměstnanci, zaměstnavatelé proto musí investovat do robotů, aby obsadili volná pracovní místa a nedošlo tak k narušení chodu podniku. Je však pravdou, že ne všichni zaměstnavatelé na roboty mají dostatek financí. Bohužel konkrétně do strojírenství se roboti dostávají i přes mnohdy nižší kapitály či rozpočty.

Obecně lze říct, že trh s průmyslovými roboty neustále roste, a to hlavně v posledních letech, kdy se zaznamenal velice prudký nárůst. Konkrétně svařovací roboty umožnily rozsáhlou automatizaci, od té doby se na roboty soustřeďuje pozornost nejedné strojírenské společnosti (a samozřejmě i jiné firmy se na roboty dívají z jiných oborů). Dnes roboti jednotlivé strojírenské procesy zkracují a zjednodušují, jejich cena navíc začíná klesat a začíná být daleko přijatelnější než placení zaměstnance z masa a kostí.

Naprogramování robotů zvládne i nezkušený technik

Do karet hraje zaměstnavatelům fakt, že nebudou muset v případě investování do robotů zaměstnávat člověka, konkrétně programátora, který by je nainstaloval či odborně nenaprogramoval. Nedávno totiž bylo představeno softwarové rozhraní, díky kterému zvládne robota naprogramovat i běžný technik bez zkušeností s programováním.

Do jakých firem roboti nejčastěji vítají?

Nejvíce robotů se nyní najde ve firmách, kde se dbá hlavně na přesnost a také na kvalitu vyráběných dílů. V takových průmyslových společnostech se počet robotů zvýšil v průběhu tří let o padesát procent. Hlavně v oboru obráběcích strojů dochází k automatizaci.

Roboti jako požadavek dnešní doby

Je třeba konstatovat, že roboti jsou možná až požadavkem dnešní doby. Doba si žádá rychlé a levné vyrábění širokého spektra výrobků, které se mají zavděčit individuálním potřebám zákazníků.